Naziv kurikula: Tehničar u strojarstvu/tehničarka u strojarstvu
Razina kvalifikacije prema HKO-u : 4.2
Minimalni obujam kvalifikacije (CSVET): 243 CSVET
Sektor: strojarstvo, brodogradnja i metalurgija
Strukovni kurikul tehničar u strojarstvu / tehničarka u strojarstvu omogućuje stjecanje kompetencija u dvama područjima rada: strojarstvu te energetici i strojarskim instalacijama. Ovisno o željama učenika, potrebama lokalne zajednice ili mogućnosti ma škole, učenici biraju jedno od ponuđenih područja rada. Unutar izabranog područja ponuđeni su dodatni izborni moduli koji omogućuju produbljivanje znanja i vještina u specifi čnim segmentima rada. Učenici trebaju izabrati ukupno 10 CSVET bodova iz izbornih modula. Obrazovanje za stjecanje kvalifi kacije teh ničar u strojarstvu / tehničarka u strojarstvu usmjereno je na:
– ostvarenje ishoda učenja neophodnih za stjecanje kompetencija odnosno kvalifi kacija za rad
– razvoj kognitivnih, praktičnih i soci jalnih vještina te jačanje samostalnosti i odgovornosti za postupanja u određenim situacijama
– razvoj organizacijskih i komunikacijskih sposobnosti učenika.
Učenje se temelji na problemskim situa cijama i zadacima iz stvarnog života, na provođenju projektnih zadataka te stjecanju kompetencija u stvarnom radnom procesu. Kod učenika se potiče asertivnost i razvi janje suradničkih odnosa s ostalim učeni cima u zajedničkom radu, ali i razvijanje samostalnosti i odgovornosti za donošenje odluka. Od učenika se očekuje aktivno sudjelovanje u procesu učenja i poučavanja kao i u procesu vrednovanja i samovredno vanja postignutih ishoda učenja te redovito pohađanje svih oblika nastave.
Od nastavnika se očekuje da bude kreator procesa učenja te da prihvati odgovornost za ostvarivanje ishoda učenja, da koristi nove tehnologije kako bi kompetentno mogao voditi proces učenja u skladu sa stvarnim potrebama tržišta rada. Jednako tako, na stavnik treba prepoznati potrebe i moguć nosti učenika te im prilagođavati sadržaje, metode i oblike rada kako bi na učinkovit način ostvarili ishode učenja odnosno kako bi učenici stekli kompetencije izabrane kvalifi kacije primjereno svojim mogućnostima i darovitosti.
Završetkom obrazovanja učenici će moći:
- planirati i osigurati resurse potrebne za provedbu radnih zadataka na radnom mjestu
- odabrati potrebni materijal, alate, strojeve i uređaje za izradu predmeta/sklopa/uređaja prema zadanim uvjetima i standardima
- dimenzionirati strojne dijelove i dijelove instalacija
- izraditi tehnološko-tehničku dokumentaciju uporabom računalnih programa
- izraditi konstrukcijsku dokumentaciju uporabom računalnih programa
- odabrati elemente i podloge potrebne za konstruiranje i razradu tehnološkog procesa
- odabrati metode mjerenja, ispitivanja i analize u radu strojarskih i energetskih sklopova/uređaja i sustava
- programirati rad strojeva, ugradbenih sustava-uređaja ili robota
- pripremiti stroj i opremu za odabrani postupak obrade
- nadzirati rad energetskih i sustava obnovljivih izvora energije
- pratiti utjecaj parametara na rad sustava i proces proizvodnje
- upravljati radom automatiziranih sustava
- održavati strojeve, uređaje i sustave
- zamijeniti dijelove sklopova i/ili uređaja prema planu održavanja za odabranu opremu
- izvršiti kontrolu sigurnosti i pouzdanosti uređaja/instalacije/ sustava prema tehničkoj dokumentaciji
- koristiti digitalne alate za provedbu aktivnosti poslovnog komuniciranja i digitalnog marketinga
- izraditi kalkulacije cijene proizvoda/izrade instalacije/usluge
- koristiti zaštitnu opremu i sredstva na ispravan način
- primijeniti regulativu zaštite okoliš